Často slýchám

Když se bavím s lidmi, kteří by chtěli podnikat, ale nikdy to neudělali, často slýchávám: „Potřebuji přijít s nápadem na nějaký produkt, který tu ještě není.“ nebo „Hledám díru na trhu, potřebuji najít něco, kde není konkurence.“ 👇


Vždyť je to ale přece úplný nesmysl. Vymyslet něco nového, převratného nebo geniálního se povede jednou za dekádu, to by nepodnikal nikdo. Navíc z historie jasně víme, že pionýři, kteří přišli s novinkou a tvořili trh, byli sežráni konkurentem, který se podíval na jejich řešení a prostě ho udělal lépe. A v poslední větě je ten vtip.

Můžete si vybrat zajeté odvětví, kde je velká konkurence, a prostě něco dělat lépe. Dejme si jeden extrémní příklad. Podívejte se na borce jménem Mate Rimac, chorvatský nadšenec a podnikatel, který se před lety rozhodl, že začne dělat supersporty a bude konkurovat Lamborghini, Ferrari nebo Aston Martinu. 👍

Ze začátku samozřejmě výsměch, na tom trhu nelze uspět, je to sebevražedná mise, velcí hráči tě nepustí k ničemu, jsi bez šance. Na řeči nedbal a začal v garáži. A dnes? Jeho firma se jmenuje Bugatti-Rimac, má totiž joint venture s Porsche.

Podnikání není o nápadu a hledání svatého grálu. Podnikání, strategie podniku je především o exekuci. O vytrvalosti. O spalující touze to dovést do zdárného konce. O odříkání a disciplíně. Uspět v něm může každý, kdo opravdu chce a dá tomu vše. ✅