Co má člověk dělat, když se jeho firma dostane do krize

Nejprve vám řeknu, co určitě dělat nemá: Čekat a doufat, že se to přežene a zas nějak bude. ❌

Možná si teď říkáte: „No ale tak to je snad přece jasné, ne?“ 🤔 Divili byste se, ale tohle vídám ve své praxi neuvěřitelně často. A ono se není čemu divit, zvláště u lidí, kteří si ještě žádnou velkou krizí neprošli, se prostě dostaví moment překvapení a oni zkrátka zamrznou.

Klíčové je nezůstat v tom paralyzovaném stavu několik dní nebo dokonce týdnů, ale začít situaci systematicky řešit. A to slovo systematicky je tam obzvláště důležité. Řada majitelů totiž začne bez rozmyslu škrtat a propouštět, aby co nejdříve osekali náklady, aniž by měli jakýkoliv plán.

S chladnou hlavou si proto vyhodnoťte situaci a řekněte si, co se bude dít, jestliže tržby klesnou o 10, 20 nebo 30 procent, a podle toho jednejte. A pokud je to třeba, nebojte se udělat krok dva zpátky. Vím, že to není hezká představa mít firmu se 70 zaměstnanci, když už jste jich měli přes 100, ale základ je, aby fungovala jako dobře namazaný stroj.

Pokud je fundament zdravý, vždycky můžete přišlápnout plyn a rychle expandovat. V opačném případě se totiž při zvýšení tlaku váš stroj rozletí na tisíc kousků. 💥

strategie firmy