Firmy zdražují

Ale ten jejich postup je někdy opravdu šokující. 🤯 „Chybí nám milion. Abychom se dostali ze ztráty, musíme komplet zdražit.“

Ale proč ten milion chybí? Kde ty peníze tečou? Jak k tomu došlo? Tyto otázky často zůstávají nevyřčeny. Plošné zdražení nefunguje. Je potřeba jít segment po segmentu a zjistit, kde přesně proděláváme a proč. A pak to řešit.

Pokud je potřeba přecenit klíčové zákazníky, nedělejte to emailem ani telefonicky. ❌ Já vím, že teď je módní online, ale tak se velký business prostě nedělá. Proč myslíte, že mají nejlepší obchodníci světa nalétáno nejvíce mil? Protože je baví život v letadle? ✈️ Obchod se dělá face to face a na tom ani moderní technologie nic nezměnily.

Svým obchodním partnerům vysvětlete situaci a klidně ukažte nějaká čísla. Menším zákazníkům, kteří jsou ztrátoví, klidně zavolejte nebo napište. Pokud někdo odpadne, nedá se nic dělat. Vždycky se najdou kamikadze, kteří budou podstřelovat cenu. Nesoutěžte s nimi nebo je doprovodíte do propasti zapomnění. 😃

A hlavně si nikdy neberte úvěr kvůli tomu, že vám někdo dluží peníze. Píšu o tom hodně, ale nevěřili byste, jak často se to děje. Udělejte všechno pro to, ať vám odběratelé platí závazky včas. ✅

Marketingové poradenství