Opravdu by měli podnikatelé sloužit svým zaměstnancům?

Není to kapičku přehnané? No já si myslím, že nikoliv. 👇

Šéf, který slouží svým lidem (servant leader), je sice populárním heslem současné doby, nejde ale vůbec o žádnou novinku. Však už samotný Ježíš byl prototypem sloužícího vůdce. A když nepůjdeme až do tak dávné historie, co třeba takový Baťa?

Ten přece jasně říkal, že hlavním úkolem podnikatele je sjednotit zájmy podniku se zájmy lidí v něm, i když ty jsou hlavně zpočátku do značné míry odlišné. Pokud se hned od začátku budete starat a zajímat o své lidi, věřte, že oni to ocení a odmění se vám dobrým pracovním výkonem a loajalitou. Začne jim na vaší firmě záležet a přijmou ji za vlastní. 👍

Stejně tak, pokud udělají chybu a vy jim za to neutrhnete hlavu, nesmírně to ocení. Znám příběh podnikatele, jehož ředitel udělal chybu, která vedla ke ztrátě v milionech dolarů. 💸 Vyvodil z toho zodpovědnost, majiteli se omluvil a složil do jeho rukou výpověď. Majitel ji před ním roztrhal a řekl: „Právě jste si koupil nejdražší školení v historii naší firmy. Postarejte se o to, ať už se taková chyba nikdy neopakuje.“

Lidé ve firmě nejsou proto, aby sloužili vám. Vy jako lídr byste měl sloužit jim.

strategie firmy