Vhodná doba

Do našeho private equity fondu teď dostáváme zvýšené množství poptávek od majitelů, kteří by rádi svoji firmu prodali. Většinu těchto případů nereflektujeme.

Opakuje se tam ale jedna věc: píšou v tu nejméně vhodnou dobu. ❌ Firmě teče do bot, je ve velkých potížích, má vysoké závazky a majitelé nevidí jiné východisko než firmu prodat.

Jakou ale myslíte, že má daná firma v takový okamžik hodnotu? No právě, moc velkou ne. 😃 Tam, kde to dává smysl, proto podnikatelům nabídneme, že firmu budeme řídit, dáme ji do pořádku a na prodej připravíme. Ideální čas k prodeji je totiž v momentě, kdy to nepotřebujete. Nikoliv v době, kdy v zásadě nemáte jinou možnost. 

A pozor ještě na jednu věc. Pokud chcete, abyste za svoji firmu dostali zajímavou finanční částku, ujistěte se, že nestojí na vás. Jestliže firmu aktivně řídíte, děláte za pět top manažerů, a navíc jste díky svým letitým kontaktům jejím předním obchodníkem, šance na lukrativní prodej se dramaticky snižuje. 👎

I to je jeden z důvodů, proč si nás majitelé firem před prodejem najímají. Zajistíme, že firma pošlape jako hodinky i bez jejich přítomnosti a oni pak při prodeji získají mnohem vyšší cenu. ✅

strategie firmy