Boj

Umíte si vybírat boje? Do kterých jít a které přenechat jiným? Představte si řeku, ve které je spousta velkých kamenů a vy chcete přejít na druhý břeh. Můžete si přece vybrat, na který šlápnete a který raději obejdete. 👇

My v JPF takové boje často svádíme s majiteli firem, které řídíme. ⚔️ A děláme to úplně stejně. Často je potřeba vyměnit lidi, a to někdy není tak jednoduché. Buď jsou to rodinní příslušníci nebo zaměstnanci, kteří jsou tam od začátku, jsou loajální, ale nepodávají moc dobrý výkon.

Pokud se jedná o klíčovou pozici ve firmě, je potřeba to řešit okamžitě. Bušit na dveře a znovu a znovu vysvětlovat, co to způsobí, pokud na danou pozici nedáme člověka, který má potenciál sunout danou oblast dopředu v tempu, které potřebujeme.

Jestliže je slabší člověk na pozici, která klíčová není a plus mínus tam odvede svoje, netlačíme na pilu hned. Dáme do zápisu, že je potřeba udělat změnu a vrátíme se k tomu třeba za 3–6 měsíců. V tu dobu již zpravidla firma běží ve větších obrátkách, a je pak mnohem více zřejmé, že daný zaměstnanec svým „výkonem“ táhne firmu dolů. 📉

V životě používám stejné pravidlo, vždy se ptám: „Je toto opravdu důležité?“ Pokud ano, řeším to ihned. Pokud ne, mohu si dovolit být velkorysý a dát tomu větší prostor. 👍

Je potřeba umět si vybírat svoje boje.

strategie podniku