JPF v médiích

Podívejte se na rozhovory Jiřího Jemelky o firemních krizích, jejich řešení a přednostech interim managementu.

Video a audio rozhovory

Články z médií

Vyhrneme si rukávy a jdeme makat. Žádné powerpointové teorie, říká majitel JPF Jiří Jemelka

Vyhrneme si rukávy a jdeme makat. Žádné powerpointové teorie, říká majitel JPF Jiří Jemelka

Chtěli jsme pomáhat firmám v krizích. Proto J.I.P. Rozumím tomu, že mnoho lidí si název ztotožní s jednotkou intenzivní péče v nemocnici, což byl původní záměr, protože jsme opravdu chtěli poskytovat pomoc zejména firmám v problémech.

Pokračování

Společnosti, které ztratily tah na branku, krizi jen těžko přežijí

Společnosti, které ztratily tah na branku, krizi jen těžko přežijí

Mnoho zakladatelů firem si myslí, že jsou středem firmy, ale tím musí být zákazník, říká manažer Jiří Jemelka a dodává, že majitelé často brání své firmě v rozvoji.

Pokračování

Máte opravdu jen tolik lidí, kolik skutečně potřebujete?

Máte opravdu jen tolik lidí, kolik skutečně potřebujete?

Začnu hned příkladem, ať je to zřejmé. Ve firmě našeho klienta pracovala účetní a ta měla k ruce ještě účetní pomocnou. Když jsme se podívali, co paní pomocná účetní dělá, zjistili jsme, že je nadbytečná. V dnešní době moderních informačních technologií lze celou řadu procesů velmi snadno zautomatizovat a ušetřit tak nemalé peníze. V tomto případě šlo o měsíční plat 33 000 Kč, ročně tedy zbytná pracovnice vyšla firmu skoro na 400 000 Kč, a to je jen jedna pozice!

Pokračování

Rizikové scénáře roku 2022: Firmu lze na krizi připravit

Rizikové scénáře roku 2022: Firmu lze na krizi připravit

Malé a střední podniky nemají na růžích ustláno. Inflace, ceny energií, kurz koruny, konflikt ve východní části evropského regionu, rozkolísané trhy, doznívající pandemie. Nesnáze dokáže přežít jen zdravá firma. Ing. Jiří Jemelka, MBA, zakladatel společnosti JPF (J. I. P. pro firmy) a odborník na executive interim management říká, že teď je nejvyšší čas podnik ozdravit a připravit na rizikové scénáře.

Podnikání? Stačí selský rozum

Podnikání? Stačí selský rozum

Vizí společnosti J.I.P. pro firmy (JPF) je budování prosperujících a stabilních podniků. Pokud chcete svou společnost ozdravit, posunout, stabilizovat či potřebujete pomoct v krizové situaci, jste na správné adrese. JPF je nejsilnějším hráčem na trhu v oblasti executive interim managementu. Jak postavit business zase na nohy nám přiblížil majitel a jednatel společnosti Ing. Jiří Jemelka, MBA.

Pokračování

Hybnou silou úspěšného businessu je obchod a marketing

Hybnou silou úspěšného businessu je obchod a marketing

Starting up 2017/1

Kolik podnikatelů i živnostníků se opravdu naplno věnuje aktivnímu nebo-li vědeckému obchodu.

Co je to aktivní nebo-li vědecký obchod? To je obchod, ve kterém se zkrátka neustále intenzivně tvoří na rozvoji a možnostech, testuje se, hledá se vztahová souvislost mezi příčinou a důsledkem...

Pokračování

Majitel firmy nesmí být zahlcen operativou

Majitel firmy nesmí být zahlcen operativou

S koncem starého a začátkem nového roku se spousta lidí pouští do bilancování toho, co uplynulý rok přinesl, a do předsevzetí, co budou v tom dalším roce dělat jinak. Já ale na novoroční předsevzetí nevěřím - proč? Dočtete se v rozhovoru...

Pokračování

Jak sestavit tým snů?

Jak sestavit tým snů?

Klíčem k úspěchu v podnikání jsou lidé, kterými se obklopíme. Jak ale najít a získat ty pravé a sestavit z nich super tým, který vynese firmu k výšinám?

Pokračování

Co udělat ještě dříve než si zajdete zaregistrovat své IČ

Co udělat ještě dříve než si zajdete zaregistrovat své IČ

Rozhovor v časopise Starting up

Aneb úspěšné podnikání začíná „povoláním“ – vnímáte svou byznys cestu jako poslání?

Představujeme vám novou rubriku „Start business!!!“, ve které najdete pravidelný seriál tipů a rad, které se budou zaměřovat na pomoc začínajícím podnikatelům a start-upistům. Na své si v této rubrice přijdou také ti, kteří jsou prozatím v byznyse krátce a hledají impulsy a návody, jak své podnikání úspěšně rozvíjet a zlepšovat...

Pokračování

Někdy je největší brzdou růstu firmy její majitel

Někdy je největší brzdou růstu firmy její majitel

Rozhovor v časopise MontyRich

Svou práci „oživovače firem“ Jiří Jemelka někdy přirovnává k misi agenta 007. „Vysadí vás v cizím prostředí a vy se musíte rychle zorientovat, zjistit, kde je problém a najít pro něj řešení,“ vysvětluje. Cíl mise je jasný – zlepšit fungování fi rmy a její výsledky. A ve většině případů je mise úspěšná...

Pokračování

Katalyzujeme změny, neseme výsledky

Katalyzujeme změny, neseme výsledky

Sekce "jak na výsledky"

„Neradíme, přinášíme výsledky,“ říká v následujícím rozhovoru výkonný ředitel poradenské společnosti JIP pro firmy s.r.o. Ing. Bc. Jiří Jemelka, MBA. Stojí za ním a jeho týmem víc než stovka spokojených klientů, tucet let zkušeností, větší než sedmdesátiprocentní úspěšnost a stovky milionů korun ve zvýšených tržbách...

Pokračování

Časopis EURO

Časopis EURO

Povolání oživovač

Mají firmu na to, aby nastartovali váš byznys.

Jiří Jemelka má na startování firem vlastní podnik. Podle něj je mise manažerů, kteří přicházejí restartovat firmy, podobná úkolům tajných agentů. Musejí se rychle zorientovat a najít řešení v nelehké situaci...

Pokračování

Podnikatelské know-how v otázkách a odpovědích

Podnikatelské know-how v otázkách a odpovědích

Rozhovor v časopise Starting up

Když jsem požádala Jiřího Jemelku, člověka, který se dlouhá léta zabývá poradenstvím pro podnikatele a firmy, o rozhovor, netušila jsem, s jakou zaníceností pro věc se setkám a že jeden rozhovor vydá na celé téma e-magu...

Pokračování

Rozhovor v časopise CzechIndustry

Rozhovor v časopise CzechIndustry

Ať je každý šťastný na svůj způsob a přeji všem, kdo se pustili či pustí cestou IoT a Industry 4.0, ať jsou „happy“...

Pokračování

Uspěje spíš podnikavý člověk než autor skvělého nápadu

Uspěje spíš podnikavý člověk než autor skvělého nápadu

Rozhovor v Deníku

Hodně lidí přešlapuje nad nápadem začít podnikat a neví, kudy se vydat. Jiní už zase svůj byznys rozjeli, chtěli by se ale zlepšovat. O tom i proměně společnosti a společenské odpovědnosti firem mluví v rozhovoru Jiří Jemelka...

Pokračování

Nenechte si dlužníky přerůst přes hlavu

Nenechte si dlužníky přerůst přes hlavu

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Drtivá většina tuzemských firem za svůj produkt či poskytnutí služby někdy nedostala včas a řádně zaplaceno. V nejhorších případech neúnosný objem dlužných částek, byť jen od jednoho odběratele, zcela paralyzuje chod celého podniku, dojde k úbytku cash-flow, platové neschopnosti a nezřídka i ke krachu...

Pokračování

Konstruktivní kritika firmu posouvá

Konstruktivní kritika firmu posouvá

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Kdo z nás má rád kritiku? Slyšet od někoho, že děláme něco špatně, či peprněji: "Šéfe, tohle je úplná hloupost", dokáže s nadhledem a bez negativní odezvy zvládat vskutku jen "osvícený šéf". V praxi to ve firmách vypadá často tak, že si vedení firmy vyloženě jde vstříc pro falešné pochlebování a neúpřímnou pochvalu...

Pokračování

Generační obměna často schází

Generační obměna často schází

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

V České republice je čtyřicet procent firem rodinných. Každá třetí ovšemnepřežije vícenežjednugeneraci.Tímspíš jedná-li seomenší a střední firmy...

Pokračování

Neodkládejte své úkoly

Neodkládejte své úkoly!

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Prokrastinace je moderní. Tedy alespoň coby pojem. Skoro mi přijde, že se z ní stala jakási módní vlna a kdo alespoň trošku neodkládá své úkoly a povinnosti, jako by nebyl „in“. Mně osobně přijde prokrastinace neskutečně zhoubná...

Pokračování

Rozhýbejte své podnikání účinnou firemní strategií

Rozhýbejte své podnikání účinnou firemní strategií

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

České malé a střední podniky se podle posledních průzkumů potýkají s tvorbou firemních strategií. Ty jsou buď nekvalitně připravené, krátkodobé nebo zcela chybí...

Pokračování

Když ve firmách začne hořet

Když ve firmách začne hořet

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Nedávno jsem navštívil při jedné obchodní příležitosti Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje. Kromě hlubokého obdivu k práci tamních záchranářů jsem si z návštěvy odnesl myšlenkovou reflexi nad tím, jak je to vlastně s „ohněm“ ve firmách...

Pokračování

Nejvyšší šéf musí šéfovat

Nejvyšší šéf musí šéfovat

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Tvrdím a vždycky budu tvrdit, že chcete-li rychle zvýšit výkon firmy, zbavte v prvé řadě ředitele firmy pokud možno všech automatických a operativních prací...

Pokračování

Home office trendu se časem neubráníme

Home office trendu se časem neubráníme

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

V Nizozemí budou mít někteří zaměstnanci právní nárok na práci z domova. V Česku poptávka po flexibilní pracovní době a možnostech takzvaného home office sílí. Není divu...

Pokračování

Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo

Ideální počet vlastníků firmy je liché číslo

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

A tři je moc! Aneb jak životně důležité pro firmu je, aby v denním provozu měl podnik pouze jednoho vrcholového šéfa… Setkávám se velmi často z dost bezvýchodnou situací ve firmách v momentě, kdy narazím na dva majitele s rovnoměrným podílem vlastnických práv na firmě...

Pokračování

Byznysmeni na hraně kolapsu

Byznysmeni na hraně kolapsu

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Čím to je, že stále tolik podnikatelů a manažerů osciluje na hraně zhroucení? Přetížení, stres, neuróza, všudypřítomný pocit, že stále něco nestíhají...

Pokračování

Jak důležitá je v byznyse koncovka?

Jak důležitá je v byznyse koncovka?

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Nezřídka se stává, že ve firmách platí zvláštní opatření. Nedávno jsem nad jedním takovým zase musel kroutit hlavou. Obchodníci nejmenované firmy mají „stop stav“ na počet návštěv u jednoho potenciálního klienta...

Pokračování

Cesty pýchy, aneb cesta pokory?

Cesty pýchy, aneb cesta pokory?

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Existují bezesporu úspěšní lidé, stejně jako existují lidé neúspěšní. Stejně tak platí, jak jsem nedávno slyšel, že člověk má zcela určitě jinou výchozí pozici, pokud se narodí jako „dědička podílu hotelového impéria Hilton“ nebo se narodí jako čtrnácté dítě v pořadí rodině v Bangladéši...

Pokračování

Jak motivovat mladou generaci obchodníků?

Jak motivovat mladou generaci obchodníků?

Pro manažery s Jiřím Jemelkou

Stravenky, telefony, auta a jiné benefity. Mladí obchodníci na ně už moc neslyší. Zajímají je jiné motivační faktory. Jaké?

Přečíst článek

Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita

Krátkodobé výsledky vs. dlouhodobá prosperita

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Je vcelku logické, že vedení firem klade důraz na krátkodobé výsledky. Kdo by se ostatně chtěl dívat na to, jak jeho firma strádá či je v záporných číslech. Přesto zkušenost ukazuje, že každá investice vede krátkodobě k jakýmsi dílčím ztrátám (času, peněz, energie), než přinese ve správný čas své ovoce...

Pokračování

Lámete si hlavu s motivací?

Lámete si hlavu s motivací?

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Jestli existuje nějaký motivátor, který zaručeně funguje vždy, všude a za každých okolností, pak je to princip leadershipu. Nebo-li motivace „zvnějšku“ stojí a padá s dobrým lídrem...

Pokračování

Jaká je akceschopnost managementu?

Jaká je akceschopnost managementu?

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Dívám se na to, jak evropské vlády, vcetne té ceské, reší aktuální dení nejen v Evrope. Pri tomto pozorování si nemužu nepoložit otázku, jak je to vlastne na mikroúrovni, v rámci manažerské praxe jednotlivých podniku...

Pokračování

Dobří lídři se neomrzí

Dobří lídři se neomrzí

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Tak nám zase skončil další rok. Pro mnohé z nás nastala mimo jiné doba zúčtování: osobního, firemního i toho účetního. Je to doba bilancování a přemýšlení – co a jak dál v roce novém...

Pokračování

Co potřebuje vaše firma

Co potřebuje vaše firma

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Pokud je firma řízena managementem, který ctí způsob „řádného hospodáře“, právě v této chvíli vrcholí formulování strategiena další rok...

Pokračování

Jaké si dáváte předsevzetí?

Jaké si dáváte předsevzetí?

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

(aneb Jedna věc, kterou bych doporučil nejen podnikatelům) Jedno veřejné „tajemství“ hovoří o tom, že pouhá 3% lidí z populace si dává zcela konkrétní, reálné a jasně termínované cíle...

Pokračování

Hon na lidi začal

Hon na lidi začal

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

V současné době nenajdete prakticky jediné odvětví či firmu, jež by neměly problém s náborem nových pracovníků. Nejen kvůli oživení ekonomiky, ale také díky předvánočnímu vrcholu sezony se v mnoha případech na firmy doslova valí jedna objednávka za druhou...

Pokračování

Po půstu růst

Po půstu růst

Ekonomická poradna Deníku aneb jak to vidí Jiří Jemelka

Ekonomika je na silném, žekl ych až přehnaně dynamicky se rozvíjejícím vzestupu. Zvyšuje se důvěra firem v investice, ve strategický rozvoj, investuje se do reklamy a marketingu, byť ještě vládne jakási obezřetnost, která v mnoha ohledech před...

Pokračování