Do kdy budou české firmy strkat hlavu do písku

Vidím to dnes a denně. Přijde negativní zpětná vazba od zákazníka a NIC. Nejen že se k ní nepřistupuje jako k cennému informačnímu zdroji, který může kvalitu mého produktu nebo služby posunout dopředu. Ona se ani neřeší. Nijak! 👇


Jeden příklad z mojí praxe. Firma dodávala roky výrobky do Ruska. Když se občas něco pokazilo, nebyl to až tak velký průšvih. Rus je zvyklý na nepřízeň osudu, a tak si to prostě opravil a jelo se dál.

Firmě se dařilo a začala expandovat na západní trhy. A tam přišlo vystřízlivění. Když něco nefungovalo Francouzovi, neopravil si vůbec nic. Zvednul telefon a řekl: „To je tvůj problém. Přileť si to opravit.“ A náklady rychle rostly. Firma o potížích s kvalitou věděla dlouho, ale nijak je neřešila. ❌

Jako bolest českého podnikání – při srovnání se západem – vidím totální neorientovanost na zákazníka. Až na pár výjimek tu chybí touha zákazníkům opravdu sloužit. Jsme pořád na půl cesty mezi komunismem a kapitalismem, zákazníci nás prostě ještě často obtěžují.

Na vlastním příkladu jsem si mnohokrát ověřil, že maximální služba zákazníkům se vyplatí. Dokážou to totiž ocenit a vy budete díky tomu rychle růst. Kdo chce být nejbohatší, ať poslouží nejvíce lidem. ✅

řízení prodejního týmu