Dodavatel

„Ale obchod nemůžeme outsourcovat, to je přece esenciální záležitost, kterou si každá firma musí vyřešit sama.“

Když lze outsourcovat řízení vlastní firmy, proč by nešel nechat na externím dodavateli i obchod? 🤔 V českých firmách je natolik zanedbaný, že si troufnu říct, že za zkoušku příliš mnoho nedáte.

Však to zkuste, vyberte si prověřeného dodavatele dle referencí a uzavřete s ním kontrakt na tři měsíce. 🤝 Pak jeho snažení vyhodnoťte. Když vám čísla budou dávat smysl, máte dvě možnosti. Buď s ním kontrakt prodloužíte, popř. i rozšíříte, nebo získáte jasné ověření, že obchod vaší firmě přinese tolik a tolik a můžete si obchodní tým postavit sami. V případě, že vám ta čísla smysl dávat nebudou, kontrakt zkrátka neprodloužíte.

Hlavně s tím obchodem něco dělejte, typická střední firma ho má založený na majiteli, a to je velký průšvih. ❌ Když jako majitel onemocníte nebo se stane cokoliv jiného, pro firmu nastane obrovský problém. Nehledě na to, že šlapající funkční tým o několika lidech přinese firmě více zakázek než sebelepší majitel.

Bez nezávislého obchodního týmu má navíc vaše firma jen malou hodnotu. Když ji budete chtít prodat a investor zjistí, že celý obchod stojí a padá s vámi, co myslíte, že se stane? Jak to ovlivní akviziční cenu?

strategie prodeje