Důvěra

I v této covidové době, a možná zejména proto, že v krizi je vše silnější, vnímám silnou důvěru od našich lidí i od klientů. Trošku jsem nad tím přemýšlel.

Důvěra. Jednoduché slovo. Základ byznysu.

Bez důvěry nemáte moc šanci. Bez důvěry nemáte vztahy, nemáte zákazníky, nemáte spolupracovníky, nemáte obchod.

Jak ji ale získat? Instantní řešení neexistuje. Je to o postupných krůčcích, o konzistenci v přístupu, o dlouhodobosti. Budujete ji celá léta, ztratit či pokazit ji můžete během pár minut.

Co je ingrediencí důvěry?
1. Integrita
2. expertíza

Integrita je o hodnotách a charakteru člověka. Je o výchově - z rodiny, i díky vlastnímu úsilí. Charakter se nedá předstírat. Lidé velmi rychle poznají, jaký charakter máte.

Expertíza (kompetentnost) je o vaší přidané hodnotě pro druhé. O tom, co opravdu umíte a je užitečné pro druhé. Každý má v základu nějaké předpoklady a silné stránky. A pokud je rozvíjíte a vytrváte, stáváte se expertem.

Když zkombinujete integritu a kompetenci, získáváte do byznysu silnou devizu. Důvěra je v některých momentech byznysu silnější platidlo než peníze.

Pro mě je důvěra - k lidem i od lidí - vždy základem celého byznysu. S ní se nakonec dají vydělat i velké peníze. Bez ní moc nevyděláte a ztratit můžete vše.