Firma jako dítě

Psal jsem příspěvek o tom, že firma je pro některé podnikatele jako dítě, které si roky piplají, opečovávají a mají radost, jak jim krásně roste. Já sám jsem svoji firmu přirovnal k zahrádce, kterou zušlechťuji a těší mě, že přináší stále více plodů. 👇

Tento přístup ale přináší jeden zásadní problém. Neobjektivitu.

Když jste uvnitř ekosystému, který roky budujete, je velice těžké se podívat na svoji společnost objektivně a bez emocionálního zaujetí. Proto je nesmírně důležité obklopit se lidmi, kteří nebudou vaši přitakávači a yesmani, ale budou mít tu odvahu vás upozornit, pokud budou mít pocit, že děláte chybu.

Tohle se strašně lehce radí, ale velice těžko realizuje, protože, jak víme, ega majitelů jsou velká a lidé ve firmě se bojí, aby kvůli svému otevřeně projevenému názoru nepřišli o práci. ❌

Právě s tímhle firmám pomáháme. Přinášíme nový pohled zvenčí, díváme se na firmu přes čísla, nemáme s nikým zevnitř roky budované vztahy, takže nejsme nikterak zatížení. Už jen tento aspekt nám dává obrovskou možnost, jak věci posunout vzhůru. Když k tomu přidáte know-how, které jsme posbírali z více než 450 projektů, máte recept na úspěch.

strategie podniku