Malá firma je takový motorový člun

🛥️ Spousta podnikatelů ji řídí čistě na základě intuice a když něco nevychází tak, jak je potřeba, není to žádný velký problém, protože změnit směr takového člunu lze v zásadě okamžitě.

Když ale firma povyroste a vy najednou máte 20, 50 nebo dokonce 100 lidí, už to chce jasná pravidla. Z motorového člunu se postupně stane jachta a ve finále zaoceánská loď, která má v ideálním případě jasně nastavený směr, kam směřuje. 🛳️

Rozhodně to ale neznamená, že velkou firmu můžete řídit čistě analyticky na základě čísel, jasně nastavených procesů a stanovených mantinelů. Pokud máte skvěle řízenou firmu s kopírkami, je vám to v době probíhající digitalizace jen velice málo platné, papír postupně mizí a s ním zmizí i vaše podnikání. ❌

Firma i nadále potřebuje kapitána se skvělou intuicí, který drží prst na tepu doby a když je třeba, zavčas zahájí nutný pivot, který uchrání loď před srážkou s ledovcem. V podnikání je potřeba neustále inovovat, hledat nové přístupy a zkoušet nové věci. Spousta těch pokusů skončí fiaskem a bude vás stát hodně peněz, pak ale jedna věc vyjde a ukáže se, že díky ní vaše firma bude prosperovat další dekády. 📈

strategické řízení podniku