Pět minut po dvanácté

Prý jsem napsal, že klienty pět minut po dvanácté nebereme a co to tedy vlastně znamená?
Je to docela jednoduché, nepomáháme firmám, které se dostaly do insolvence. Tam už pomoct nedokážeme, šance na přežití je mizivá. 👇

České právo zná dva způsoby, jak řešit úpadek firmy – konkurz a reorganizaci. Konkurzních řízení firem ke konci loňského roku probíhalo 2800, reorganizací, které zpravidla vedou k přežití firmy, bylo aktivních 35.

Z dlouhodobých statistik přitom vyplývá, že věřitel získá v průměru z konkurzů firem 7 % své pohledávky. Podle údajů InsolCentra ale téměř polovina firem v konkurzu nevrátí věřitelům ani korunu. ❌

Pět minut po dvanácté tak už vše jede pod taktovkou insolvenčního správce a pro nás by tam nebyla dostatečná volnost pro udělání potřebných změn. Proto jsem v rozhovoru říkal, že pomoct klientům můžeme jen pět minut před dvanáctou. Ale mnohem lepší samozřejmě je, když se ozvou včas. Šance, že s nemilou situací dokážeme něco udělat, pak dramaticky rostou.

Když je firma v krizi, není prostor pro hýčkání svého ega, důležité je dokázat co nejdříve požádat o pomoc a začít danou situaci řešit. Těší mě, že to čím dál více podnikatelů opravdu dělá. 👍

strategie firmy