Ach ty porady. Někde jsou schopni je nedělat vůbec a jinde jimi tráví tolik času, že na práci jim už ho moc nezbývá. Obojí je samozřejmě špatně. 👇
Porady jsou naprosto klíčové, musí být ale efektivní! Pokud efektivní nejsou, znamená to, že tam chybí moderátor, který by zabraňoval smyčkám, a diskuse se tak často točí v kruhu. 🔄
Co se týče běžných provozních porad, nějaké sáhodlouhé přípravy, posílání podkladů a podobné kratochvíle jsou podle mého názoru k ničemu. Ve finále to stejně nikdo nečte. Ten proces je jednoduchý: je potřeba zjistit, co se nám povedlo, co se nám nepovedlo, vyjasnit si úkoly na další týden nebo měsíc, určit si priority a na závěr dát krátké okénko pracovně pojmenované „kdo, co, do kdy má.“
Zadání musí být jednoduché a reporting také. Vždycky mě šokují lidi, kteří přijdou s excelovskou tabulkou, ve které mají poznamenáno, na kolik procent splnili úkol. Co to má znamenat? Přišel do práce z 84 %? Získal zakázku ze 70 %? No, tohle radši nechám korporátům.
Žádný powerpoint, žádné kudrlinky. Když mluvím s konkrétním člověkem, vždycky se ho ptám: „Příští měsíc po mně chceš 80 tisíc, co za ně dostanu? Co máš v plánu za ty peníze udělat? Jak ti s tím mohu pomoct já? Můžu tě s někým propojit, někde ti otevřít dveře nebo něco jiného?“
Porady jsou skvělý nástroj, je potřeba je ale dělat rychle a efektivně. Klidně i ve stoje. ✅
prodejní strategie