Seminář

Měl jsem seminář o řízení firmy. O podnikání. V jeden okamžik jsme se dostali k tématu, že práce musí vás i vaše lidi bavit. Pokud vás či vaše lidi nebaví, máte dvě možnosti.
Přenastavit rozdělení činností, resp. delegovat ten konkrétní výsek práce někomu, koho baví. Nebo v té činnosti najít zalíbení. Mnoho věcí je totiž o zvyku a o přístupu v hlavě.

Každá jiná varianta znamená, že jste na špatném pracovním místě. A to není dobrá zpráva. Nakonec budete trpět nejen vy, ale i lidé kolem vás a v posledku i firma.

Do what you love and love what you do.

Naučil jsem se dělat, co mám rád. Ale když musím dělat něco, co je třeba a co mi nesedí, dávám tomu prostor a čas. Snažím se najít v tom zalíbení. A že takových situací při růstu naší firmy bylo a je. A tuším, že i bude do budoucna.

I svých klíčových lidí se pravidelně ptám, zda je práce baví. Když je nebaví, mám především problém já coby jejich šéf, ne oni. Proč? Protože když vaše lidi nebude jejich práce bavit, jak asi pak bude vypadat její průběh a její výsledky? Jak bez energie a nadšení vybudujete něco pořádného, co stojí za řeč, za zákaznickou zkušenost, za loajalitu a věrnost vašich zákazníků i spolupracovníků?

Ptejte se vašich lidí, zda je práce baví. Když se jich na to zeptáte poprvé, nejspíš se na vás budou dívat podezřívavě, nebudou vám rozumět. Když se jich však budete ptát pravidelně a přičiníte se dle jejich odpovědí o to, abyste jim pomohli a práce je skutečně bavila, pak tu otázku začnou brát časem jako samozřejmost a rádi ji uslyší znovu a znovu.

Kdy jste se naposledy zeptali vašich lidí, zda je práce baví? Nebo to berete jako samozřejmost?

strategie firmy