Ženy podnikatelky

Jak se liší od mužů podnikatelů? Jejich počet neustále roste, stále je však dle dat ČSÚ mezi podnikateli zhruba dvakrát více mužů, měřeno počtem živnostenských oprávnění. 👇

Já těch rozdílů až tolik nevidím. Rozhodně to nejsou uťápnuté květinky, které by se bály prosadit. Žena šéfka často dokáže mít ještě větší ego než chlap. A velké ego nedělá dobrého leadera a firmě neskutečně škodí. To není otázka pohlaví, ale osobnostního nastavení.

Vždycky je to děsivě smutné, když najdete majitele nebo majitelku firmy, která je otrokem svého ega a pýchy a potřebuje do celého světa vykřičet, že je to ona, která tohle všechno vybudovala, a že je prostě úžasná. V určitém období by si měl každý podnikatel uvědomit, že to není o něm, a začít se plně soustředit na svoje lidi, přinese to výsledky jemu i celé firmě. Sebestřednost lidé nemají rádi a pokud se z ní člověk nedostane, většinou to nemá dobrý konec. ❌

Ženy se samozřejmě v něčem nemohou chovat jako muži. Jak správně řekla rektorka Mendelovy univerzity Danuše Nerudová: „Ženy si musí dávat setsakramentský pozor, narozdíl od mužů, aby říkaly věci důrazně, ale zároveň smířlivým tónem. V momentě, kdy to, co říkáme, začne znít útočně, tak lidé vidí jen hysterickou ženskou a přestanou poslouchat. Ženu málokdo za agresivní styl pochválí, zatímco muži s ním slaví úspěch.“

Rozhodně ale ženy mají úplně stejnou šanci v podnikání uspět, to už je skoro nadbytečné říkat. Karty jsou rozdané pro všechny stejně.

podnikatelská strategie