Před časem jsem tu sdílel svou zkušenost, co dělat, když chce člověk budovat firmu, zejména od nuly, k něčemu, co vydrží.
Byly to tyto tři body:
1. formování vize a její naplňování, strategie firmy
2. strategický business development směrem k 20% klíčových dodavatelů i odběratelů
3. neustálý rozvoj vlastních lidí a systému, jak celá firma funguje - práce "in house" aneb pracuji NA firmě, ne VE firmě.
Také jsem tu sdílel své kroky, že JPF v ČR předávám k řízení svým třem manažerům. A sám mám tři hlavní priority:
1. expanze JPF Czech s.r.o. do zahraničí
2. rozvoj naší neziskovky KOMPAS Křesťanský podnikatel, z.s.
3. strategické směřování nového holdingu zaměřeného na akvizice a správu firem v segmentu sme.
Důvod, proč o tom dnes píšu je jednoduchý. Bezděčně jsem si dnes při jedné věci uvědomil, že jsem přesně o tom, co teď dělám, nedávno psal, a že to je přesně tak, jak jsem to popsal.
Mnoho lidí zmiňuje, že na LI není nikdo takový, jak se tváří. Ačkoliv se to snaží někteří zpochybňovat, píšu zde o tom, čemu věřím, co žiju a co sám dělám. Samozřejmě, LI není reality show, kde je v každé sekundě natáčeno vše, co se děje. Na druhou stranu, bylo by asi morbidní, kdyby tady někdo pravidělně sdílel ten největší bulvár, který sem tam každý z nás prožívá. Iluze si nedělám o žádném člověku. Ani o sobě.
Snažím se držet jednoduchého pravidla: dělej, co říkáš a říkej, co děláš. Tak jste pak pro lidi transparentní a uchopitelní. Samozřejmě to také znamená, že někoho nezaujmete, někdo se proti vám vymezí a podobně. Nicméně, brzy zjistíte, že díky tomuto přístupu se kolem vás semklo pár skvělých lidí, v širším kruhu je kolem vás spoustu dalších velmi zajímavých lidí a že je radost s nimi makat na společné vizi. A to za tu autenticitu a otevřenost stojí.
O to víc pak potěší slova z vnějšku, jako nedávno zmiňoval např. Jiří Rostecký: "Jsem rád, že spolu tvoříme na MladýPodnikatet, protože na Vás oceňuji skutečnou profesionalitu a autenticitu. Máte výsledky, praktické zkušenosti a to, co říkáte, opravdu žijete. Těší mě, že povědomí o Vás mohu šířit dál."
Takže ať už vezmete působení kohokoli, i mé, na LI jakkoli (PR prezentace, sdílení zkušeností, hledání lidí či jakýkoli další motiv), není třeba si ani dělat iluze o daném člověku, a není třeba ani všechny hned házet do jednoho koše.