Chcete vědět, jaký je nejčastější důvod, proč české firmy ztrácejí své zákazníky? Já tomu říkám efekt uvařené žáby. 🐸
Známe to všichni. Když lidé nahánějí nového zákazníka, pomalu by sežrali klobouček a úctyhodně ohnuli hřbet, jak hluboko to jen dokážou, aby ho získali oni, a ne konkurence. A když už ho uloví, za pár měsíců ho šoupnou do šuplíku a berou to jako hotovou věc.
Ba co hůř! ❌ Kdybyste slyšeli, jak někteří zaměstnanci dokážou mluvit o zákazníkovi, asi by vás polilo horko. Já se to stydím tady veřejně zopakovat. Ten přístup - „Co si to ten zákazník dovoluje, že po nás něco chce, měl by raději držet hubu a krok a být rád, že mu vůbec pomůžeme.“ - je naprosto šokující. 😲
Když tohle majitel nebo ředitel firmy slyší, musí okamžitě zasáhnout. Pokud se totiž ve firmě rozšíří tento způsob smýšlení o stávajících zákaznících, je to zpravidla začátek jejího konce. Dobrý leader musí umět svým lidem vysvětlit, že jen díky zákazníkům mohou dostávat svou výplatu, a sám si musí dávat setsakramentský pozor, aby se o nich nikdy pod návalem emocí špatně nevyjádřil.
Chovejte se k vašim stávajícím zákazníkům se stejnou úctou, jakou jste jim projevovali, když jste je chtěli získat. Stokrát se vám to vrátí. 👍
personální audit