Když se řekne změna, lidem se většinou naježí všechny chlupy a začnou vrtět hlavou. Byť by jim zefektivnila práci / ušetřila peníze / usnadnila život. Změna totiž bolí, vyžaduje spoustu úsilí a výsledek je mnohdy poměrně nejistý. Tedy pokud nemáte ve firmě schopného leadera. Jak změny ve firmě úspěšně zavádět a řídit? A jak je využít ke svému prospěchu? Tím se zabývá management změn a přesně o něm byl náš říjnový webinář.
Stagnovat nebo se hnout vpřed?
Věřím, že o vítězi rozhoduje především jeho přístup k neúspěchu a krizovým situacím – změnám. To jsou situace, kdy se zrno odděluje od plev. A právě tehdy se ukazuje, kdo má „koule“/odvahu situací projít a využít ji ke svému růstu.
Kdo je ochotný o změně nejen mluvit, ale zvednout zadek, chytit se otěží a změnu řídit. Směrem k nejistému ale lepšímu.
A management změn je také o tom neslevit a vydržet, což je na tom asi nejtěžší. Právě tato (super)schopnost odděluje skutečné manažery a leadery od zbytku světa.
Management změn je maturitní zkouška leadera
Když už zavádění změn selže, bývá to kvůli nedostatečné komunikaci a nedostatku důvěry stran lidí. Skutečný leader dokáže řídit změnu tak, aby ji lidé přijali. Umí ji totiž v jejich očích přetvořit z hrozby v příležitost.
Řízení změn je totiž především o třech klíčových dovednostech:
1) změny vnímat a být vůči změnám otevřený,
2) na změny včas reagovat
3) a změny efektivně zavádět a řídit.
Poučte se z chyb ostatních a posuňte své podnikání o level výš
O čem jsme 90 minut diskutovali?
- Probrali jsme si management změn pěkně krok po kroku.
- Posvítili jsme si na to, jaká úskalí vás při tom čekají.
- Jak rozpoznat ten správný moment k zahájení změn.
- A jak se se změnou vypořádat na osobní úrovni.
- Jak ji účinně komunikovat
- a kde k tomu sebrat síly.
Kdy?
Kdykoli. Záznam najdete na našem Youtube kanálu.
S kým?
Jiří Jemelka
Jiří je majitel firmy JPF zaměřené na exekutivní interim management. Jednoduše řečeno, firmy, které jsou v potížích, staví zpátky na nohy, a ty, které šlapou, rozvíjí k lepším výsledkům.
- V současnosti jeho lidé řídí úctyhodných 80 firem.
- Jejich úspěšnost je přes 80 %.
- Za 15 let působení za sebou mají více než 450 spokojených zákazníků.
Sám o sobě říká, že se orientuje jak na lidi, tak na výsledky. Dokáže ostatní velmi dobře vést a inspirovat ke zlepšení. Je nezmarem při hledání nových a nových řešení, čímž občas umí lézt i na nervy. :-)
Jana Šrotířová
Jana je zakladatelka marketingové agentury Malá marketingová. Má více než 12 let praxe a zkušenosti z desítek firem napříč nejrůznějšími obory.