Češi zásadně neumí dvě věci.
👉 1.) Obchod a marketing. Tady oproti západu nehrajeme druhé, ale troufnu si říct, že spíš tak páté housle. Byli jsme rolníci a prostě to nemáme v krvi. Pořád si tu ladíme ten náš produkt a zaobíráme se jeho výrobou, úplně ale zapomínáme na to, jak ho potom dostat k zákazníkovi a jak vytvořit a udržet dlouhodobé vztahy.
Dělat marketing a obchod a marketingové poradenství pořádně totiž bolí. Je to o usilovné práci, tisícovkách telefonátů a stovkách jednání. Potíte krev, ale když to rozběhnete a držíte tempo, vaše firma letí neuvěřitelně rychle nahoru. Rčení „Vyrobte to a oni přijdou.“ je jeden z největších nesmyslů, které jsem kdy slyšel. ❌
👉 2.) Neumíme shánět lidi. Všichni to znáte, áčkaři nabírají áčkaře a béčkaři céčkaře. K personalistice je potřeba přistupovat systematicky jako k tomu obchodu. Kolik čistého času ve firmě věnujete získávání nových talentů? Spočítali jste si to někdy? Je to 8 hodin denně nebo 8 hodin za měsíc?
Když chcete mít hodně zakázek, většinou potřebujete několik obchodníků. To samé platí, pokud chcete sehnat řadu kvalitních lidí. To opravdu nespraví jeden inzerát a několik pohovorů. I zde je do toho potřeba vložit pot a krev. A ještě něco navíc. Vedle peněz je nezbytné nabídnout i jasnou vizi, pokud pro ni dokážete zapálit ostatní 🔥, máte z poloviny vyhráno.