Je tu krize

📉 Musíme škrtat náklady! Ale jaké? Kde nás to bude bolet nejméně? Tak se na to pojďme podívat. 👇

Ve většině firem máte náklady na energie, mzdové náklady, náklady na outsourcing služeb, na správu, provoz a bezpečnost provozu a také náklady na obchod a marketing. Pokud nutně potřebujete škrtat, rozhodně bych to nedělal v těch posledních dvou. Pokud si totiž odstřihnete cesty, jak se dostat k potenciálním zákazníkům, můžete firmu poslat do konkurzu rovnou. ❌

Je ale opravdu nutné škrtat? Myslím si, že škrtání nákladů je taková ta poslední rychlobrzda, kterou zatáhnete, abyste se neroztříštili o překážku před vámi. Skomírající firmu ale ve většině případů snížením nákladů nezachráníte. Nastartujete ji tím, že změníte perspektivu. Tím, že se podíváte na svoji situaci jinou optikou a třeba zavedete novou službu, která vás katapultuje z propasti do stratosféry. 🚀 Když otevřete Forbes, takových příkladů tam najdete hned několik.

Pokud trpíte na časté zlomeniny, můžete to řešit tím, že si ruku nebo nohu vždycky necháte dát do sádry. Řídké kosti vám to ale nenapraví. Nezůstávejte na povrchu, ale jděte hlouběji. Hledejte tu pravou příčinu. Nesnažte se za každou cenu ušetřit, ale najděte raději způsob, jak více vydělat. 

marketingové poradenství