Co má největší vliv na obrat firmy

Poslední 3 roky každý rok růst přes 50 % v obratu firmy. Zatímco ostatní firmy v rámci konkurence stagnují či rostou mírně, tato firma válí. Klient s námi chce spolupracovat, abychom přinesli do řízení firmy stabilitu a systém.


Když se s ním bavím o tom, v čem tkví tajemství jeho úspěchu, odpovídá velmi pragmaticky:


- ‚‚Vždy jsem našim lidem říkal, že máme stejný sortiment, podobné ceny, servis, kvalitu jako konkurence, ale rozdíl je v nás, v lidech.‘‘

- ‚‚Celé naše tajemství je v tom, že máme obrovskou výhodu v lidech.‘‘

- ‚‚Nejdříve hledáme správné lidi a teprve pak expandujeme, nikdy ne naopak.‘‘

- ‚‚Máme jasný plán na rozvoj - když se bavím s jinými majiteli firem, často neví, co chtějí za rok.‘‘

- ‚‚I řidiče vybíráme dle přísných kritérií - když pak má takový řidič špatný den, blbou náladu či povahu, tak to jde celé vniveč... to naše úsilí všech získat a opečovávat zákazníka.‘‘

- ‚‚Klíčem je pro nás kontakt se zákazníkem – lidé, kteří se se zákazníky setkávají, musí být top – naše zákaznická podpora a pečování o zákazníky musí být extra třída.‘‘


Rozhovor potvrzuje vše, co spousta z nás zná, ale málo kdo opravdu důsledně a trvale den co den uplatňuje.


Klíčem k vysokému obratu firmy jsou kvalitní lidé a hlubší motivace

Mnoho lidí se rozhodne podnikat s jediným cílem: vydělat peníze. ‚‚Proč podnikáte?“ „Chci vydělat peníze.“ „Tak to pravděpodobně neuspějete.“ Vydělat peníze je prostě nedostatečný motiv. Peníze byly, jsou a vždy budou pouze prostředek k něčemu.


Obrat v mém příběhu 


Pokud chcete opravdu uspět a zanechat za sebou něco hmatatelného, musíte dělat něco, co opravdu žerete, co vás baví, naplňuje a doslova žene dál. Když jsem byl mladý, žil jsem jenom pro hokej. 16 let jsem dřel, abych se posunul, a užíval si každý okamžik. Určitě jsem to nedělal proto, že se jednou dostanu do NHL a pak budu mít balík peněz.


Když přišlo zranění, začal jsem podnikat. Dávalo mi smysl to, co dělám. Pomoct firmě, zachránit ji od krachu, vidět šťastného majitele, zaměstnance, mít nějaký vliv na život kolem sebe, změnit ho o trochu k lepšímu. To mi lilo do žil novou a novou energii, která byla setsakramentsky potřeba. Nikoliv prachy, co je z prachů, nic.


Podnikání jako mise i s ohledem na obrat firmy


V určitém okamžiku jich vyděláte tolik, že už víc nepotřebujete. Mohl byste zastavit a už si jenom užívat. Ale to neuděláte, jste totiž podnikatel, jste na misi, jdete za svou vizí, sledujete svůj cíl, hoříte pro něj a bez něj byste vyhasnul. To vám dává sílu jít pořád dál. 


Základní kameny úspěchu pro co nejvyšší obrat firmy


Najít a udržovat kvalitní lidi a pracovat s hlubším motivem jsou klíčovými kameny úspěchu v podnikání i vysokém obratu firmy. Vědomí toho, že lidé jsou nejcennějším aktivem firmy, a že podnikání musí být poháněno něčím hlubším než pouhým ziskem, jsou zásadní principy pro každého podnikatele. A právě kombinace těchto prvků tvoří pevný základ pro trvalý a smysluplný úspěch ve světě podnikání.


Najděte si svůj důvod, proč podnikáte. Pokud to děláte jenom kvůli penězům, pravděpodobně nikdy nebudete úspěšní. 


Pomůžeme vám