Telefon

"Dobrý den. Vy jste z té J.I.P. pro firmy? Co se teď jmenují JPF ček (rozumějte Czech)?"

"Ano. Jsme přejmenovaní jeden den." 😊

"Aha. No, předtím to bylo takové přiléhavější. Rozhodně lepší než teď. Je to sice takový honosný název, ale nic neříká."

Vtipné je, že když jsme byli J.I.P. pro firmy, tak se někteří klienti doslova styděli, že "skončili" na JIPce (skončit na JPF není problém 🙂), někdo nás představoval před svými lidmi ve firmě jen jako J.I.P. a někdo dokonce anglicky a krátce... "to jsou pánové z džej aj pí". 🤣😂

Bylo to velké rozhodnutí, změnit zavedený název, a má svá rizika. Změnit zaběhlý název je velký krok. Měli jsme pro to však mnoho důvodů. A po zvážení rizik a přínosů, jsem to vzal na sebe a ten krok udělal.

Původní název již dávno překonal svůj účel. Dnes máme v portfoliu klientů firmy v tak různých fázích vývoje, růstu, krize či specifických zvláštností (jako např. mezigenerační obměna), že název byl přiléhavý max. pro 40-50% obchodních případů. Takže mnohdy spíše zavádějící a matoucí, než užitečný.

Abyste rostli a vyvíjeli se, je někdy dobré opustit to staré, byť dobré, pro novější a lepší. Neplatí to obecně 😊, ale pro změnu názvu v naši situaci ano.

Navíc za značkou JPF je stále ten starý a známý příběh - a jak známo, prodává marketing a příběhy, ne název firmy. To je sentiment. Sice pěkný a milý, ale stále je to jen sentiment.

U nás v JPF jsme pořád ti samí lidé se srdcem pulsujícím pro řízení firem. A upravený název na tom nic nezměnil. Navíc ten starý název v tom novém je ve zkratce stejně stále obsažen. Vidí ho tam ale jen ti, kteří se dívají pozorně.

strategie firmy